پارسیان غرب مهر | سقف پاسیو | سقف حیاط خلوت | نورگیر حبابی

سقف پاسیو , سقف حیاط خلوت, اجرای سقف پاسیو

کاربرد ورق های پلی کربنات در استفاده از نورگیر سازه ها

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

کاربرد ورق های پلی کربنات در استفاده از نورگیر سازه ها

امروزه با پیشرفته شدن صنعت معماری و ساختمان سازی از پلی کربنات به جای شیشه در بخشهای مختلف ساختمان به خصوص برای پوشش سقف پاسیو ، و در خانه های ویلایی که اکثرا دارای استخر رو باز هستند به عنوان سقف استخر نیز استفاده می کنند . ورق های پلی کربنات به دلیل داشتن انواع متنوع و در اندازه های گوناگون کاربرد گسترده ای را در صنعت ساختمان به خصوص مصالحی که برای ایجاد نورگیر از آنها استفاده می شود ، فراهم کرده است. همچنین به دلیل داشتن تنوع رنگ در ورقهای پلی کربنات می توان در ساخت نورگیر ، پوشش سقف پاسیو و سقف استخر طرح های زیبایی را پیاده سازی نمود. 

یکی از دلایل استفاده از پلی کربنات برای نورگیر و سقف استخر این است که این در طراحی ورق های پلی کربنات یک لایه ضد Uv برای مخافظت در برابر نور آفتاب استفاده می شود. همچنین به دلیل ضربه پذیر بودن این نوع از ورق ها نیز  ، گزینه ای مناسبی برای استفاده در ساخت نورگیر می باشد.

اما از مزایای دیگر این نوع از ورق های پلی کربنات برای ساخت نورگیر ، پوشش سقف پاسیو و سقف استخر می توان به کم هزینه بودن آن نسبت به مصالح دیگر اشاره کرد. سبک بودن و به صرفه بودن این نوع از پلی کربنات موجب شده است تا تقاضای زیادی در طراحی گلخانه ای داشته باشد  و از این رو استفاده از ورق های پلی کربنات در زمینه کشاورزی نیز روز به روز گسترده تر می شود.

تاریخچه نورگیر :

نور، آهنگ حیات بشر بوده و در معماری کالبد روحی یک بنا به شمار می آید. استفاده از نور طبیعی به عنوان یک عامل حیاتی در معماری مدرن و سنتی و طراحی ساختمان ها و دکوراسیون منازل شناخته شده است.با بهره گیری از نور گیر ها می توان درکل روز از نور طبیعی و خواص معجزه آسای ان استفاده کرد شایان  ذکر است که استفاده از نورگیر ها نقش مهمی در طراحی پایدارو فرایند معماری سبز و بهینه سازی انرژی ایفا می کند.
تاریخچه استفاده از نورگیر ها به دوران باستان تمدن های اولیه مصر و روم برمی گردد و در معماری های ایرانی استفاده از نورگیر ها ها از دیرباز با سبکی منحصر بفردانجام می شده است . این نورگیر ها که اغلب به صورت پنجره های سقفی بودند برای انتقال نور و گاها برای تهویه هوا مورد استفاده قرار می گرفتند. به شکلی که این نورگیر ها همه یا بخشی از سقف را به منظور نور رسانی به داخل ساختمان اشغال می کنند. از این رو مقاومت و عایق بودن نورگیر ها در برابر باد و باران اهمیت زیادی دارد. از انواع نورگیر های مورد استفاده در زمان های قدیم می توان به :نورگیر بازشوی سقفی ، نورگیر لوله ای ، نورگیر شیب دار و .. اشاره کرد ، که امروزه جای خود را به نورگیر های حیاط خلوت، پوشش سقف پاسیو ، پوشش سقف استخر ، نورگیر های پلی کربنات ، نورگیر حبابی و گنبدی داده اند که متشکل از دو بخش حبابی ) (ورق اکریلیک ) و فایبر گلاس می باشند 

کاربرد ها و موارد استفاده  نورگیر ها:

همانطور که در بالا نیز اشاره شد این نورگیر ها برای پوشش سقف استخر، باشگاه های ورزشی ، فروذگاه ها و سامانه های مسافربری ، اماکن تفریحی و توریستی ، تعمیر گاه های پیشرفته و مدرن ، پارکینگ ها هتل ها و بیمارستان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری ، نمایشگاه ها ، آلاچیق ها ، پوشش سقف پاسیو و..  مورد استفاده قرار می گیرد. و همینطور میتواند بعنوان سایبان وباران گیر و یا آفتاب گیر استفاده شود .
نوع ، جنس و ترکیب رنگی مورد استفاده در نورگیر ها علاوه بر سلیقه مشتری به نوع محل استفاده آن ها نیز بستگی دارد.

فایلهای پیوست

 524٫82 کیلوبایتدانلود
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

پارسیان غرب مهر | سقف پاسیو | سقف حیاط خلوت | نورگیر حبابی

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

سقف پاسیو ، سقف حیاط خلوت، اجرای سقف پاسیو، سقف نورگیر، سقف کاذب حیاط خلوت ، قیمت سقف حیاط خلوت، پوشش سقف پاسیو، پوشش سقف پاسیو، قیمت سقف حبابی، قیمت سقف پلی کربنات، اجرای سقف حیاط خلوت، قیمت سقف پاسیو حبابی، بهترین پوشش استخر، نورگیر حبابی، قیمت پوشش نورگیر، سقف کاذب پاسیو

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 7 هفته قبل